Hogyan írjak figyelemfelkeltő címet?

A jó cím mindennek az alapja.

Ez az egy sor fogja eldönteni, hogy kattint-e az olvasó a bejegyzésedre vagy nem.

De hát ez jó hír! Csak írnom kell egy ütős címet – gondolod te fellelkesülve. És valóban! Tényleg az a dolgod, hogy kitalálj egy jó címet, ami felkelti az emberek érdeklődését. De ebből adódik még egy kérdés.

HOGYAN?

Ez már azért okoz egy kis fejtörést igaz?

Ebben a bejegyzésben nemcsak példákat hozok neked, hanem néhány gyakorlati tapasztalatot is, amely nekem jól bevált az évek során. Tehát nem semmitmondó tippeket fogsz kapni, hanem valóban alkalmazható tanácsokat, illetve szinte teljesen kész, valódi címeket, amelyeket már ma felhasználhatsz.

Csapjunk a lecsóba!

Könnyed szövegírás Pörzsölt Mónival

Te ne kövesd el ezt a hibát!

Mivel a bejegyzés a címmel kezdődik, sokan beleesnek abba a hibába, hogy először azt próbálják meg kitalálni. Ott ülnek fölötte, rágják a körmüket, és értékes percek vesznek kárba anélkül, hogy bármi történne.

Pedig nem kell rögtön az elején címet adnod!

Lehet, hogy már tudod, miről fog szólni a bejegyzésed, de az is lehet, hogy mire a végére érsz, egészen más gondolatok fogannak meg a fejedben. Lehet, hogy egy olyan probléma is kibukkan gépelés közben, amely az elején még eszedbe sem volt. Akkor már más nézőpontot kap a bejegyzés. Talán pont az a probléma fogja neked megadni a tökéletes címalapot!

Én annyiszor jártam már így, hogy számát sem tudom…

Sokan utálják, de attól még csinálni kell!

Figyeld a statisztikákat! Persze ezt csak akkor tudod megtenni, ha már vannak korábbi bejegyzéseid. Ám, ha így van, akkor semmiképp se hagyd ezt a jó lehetőséget parlagon heverni! Így könnyedén ki tudod szűrni, milyen címekre harap a célcsoportod.

Apropó célcsoport.

Ismerned kell a célcsoportodat

Igen, már megint itt tartunk. Szinte egy tapodtat sem mozdulhatsz, ha nem ismered az embereket, akiknek kommunikálsz.

Ha nem tudod, mik a vágyaik, a félelmeik és a problémáik, hogyan tudnád megszólítani őket?

Nem, hogy címet nem fogsz tudni jót adni, de még a témaválasztásnál is falakba ütközöl majd. Példával szemléltetve: fodrászként hiába írsz arról, mik a tartós hajegyenesítés előnyei, ha a közönséged nagy része arra kíváncsi, mit kezdjen a töredezett hajvégeivel.

Nincs ötletem a szövegíráshoz

Ne görcsölj!

Tudom, nagy a tét. Hiszen a cím dönti el, hogy az olvasó vajon ad esélyt az alcímnek, vagy már arra sem lesz kíváncsi a harmatgyenge kezdés miatt. És ez frusztrál, stresszel, terhet rak rád.

Ismerem a szitut, így azt is tudom, hogy a pániktól nem lesz jobb.

Inkább vegyél egy mély levegőt, és gondold végig, mit szeretnél elérni ezzel a címmel. Milyen benyomást akarsz kelteni vele az olvasóban? A kíváncsiságára akarsz hatni? Megbotránkoztatni szeretnéd? A bizalmat akarod feléleszteni benne?

Írd le, mi az a gondolat, amit szeretnél, ha az olvasód fejében megfogalmazódna, amikor a címsorodra vándorol a pillantása, és tartsd rajta a figyelmed!

Tedd a szívedre a kezedet!

Ha odatetted, nézd meg a címet, amit épp most (vagy legutóbb) írtál meg. Ha ezt látnád az interneten, te rákattintanál? De komolyan!

Hát… talán igen…

Akkor nem jó!

Valószínűleg rákattintanék!

Nem jó!

IGEN! Rákattintanék!

Na most a jó! Ha határozottan és rendíthetetlenül azt érzed, hogy nálad ez a cím betalált az adott problémával kapcsolatban, akkor már jófelé haladsz.

Indulhat a brainstorming!

Mit gondolsz, hogyan születik meg egy cím? Csak úgy kipattan a fejedből, leírod és kész is? Nos… nem! Ha mégis, akkor te egy született őőőőstehetség vagy, és pukedlizve hajtok fejet előtted.

A valóság az, hogy: kitalálsz egy címet, jó, jó, de valahogy mégsem. Finomítgatod, csiszolgatod, lecseréled a szavakat, végül dobod a kukába. Új koncepció! Megközelíted más oldalról, ízlelgeted, töröd a fejed, lecserélsz még két szót, és voilá! Már kész is!

Aztán alszol rá egyet, majd másnap reggel azzal a gondolattal kelsz: MEGVAN! Majd kitörlöd azt, amit tegnap összekínlódtál, és beírod a tökéletes címet. Igen, sokszor kell a fejtörés és a kínlódás ahhoz, hogy beinduljon az agyad, és rálelj az igazira.

Ahogy mondani szokták: evés közben jön meg az étvágy!

Na de…

Milyen a jó cím a szövegedhez?

Mitől jó egy cím?

Attól, hogy:

  • valamilyen hasznot vagy megoldást ígér egy adott problémára;
  • felkelti az olvasó kíváncsiságát;
  • az elolvasása után az az érzése támad benne, mintha konkrétan neki írták volna;
  • megnyomja az olvasó fájdalom- vagy vágypontját.

Ez mind szép és jó, de hogyan lehet ilyet írni?

Ha ismered a célcsoportodat, a problémáikat, a vágyaikat, a statisztikákat, és nem stresszelsz rá, akkor könnyebben, mint hinnéd. Plusz a címekkel kapcsolatban is léteznek örök praktikát, amelyeket be lehet vetni. Lássuk, melyek ezek.

  1. Kérdések, amelyekre te adod meg a választ.

Vajon te is beleesel vállalkozóként ebbe a csapdába?

  1. Ígéretek, amelyeket a mi segítségünkkel érhetnek el.

Megmutatom, hogyan fogyj le a bikiniszezonig önsanyargatás nélkül

  1. Számok a címekben.

Top 3 trükk, hogy megszabadulj a töredezett hajvégektől

(Egy ügyfelünknek írtuk: 3 dolog, ami a gazdagságod útjában áll.)

  1. Sejtelmes címek.

Ez a legjobb módszer, amit csak ismerek.

(Egy ügyfelünknek írtuk: A legjobb bőrápolási rutin, amit csak ismerek.)

  1. Megközelítés a negatív oldalról.

Te is torkig vagy már azzal, hogy az ülőmunkától folyton fáj a hátad?

  1. A könnyedség ígéretét kelti.

Sosem volt még ilyen könnyű megszabadulni a pattanásoktól

  1. Fordított pszichológia.

Így nyírd ki a hajadat: a legkeményebb hajgyilkos módszerek (Ezt egy barátnőmnek írtam.)

Az utómunka

Íme egy újabb kajás hasonlat (talán ennem kellene valamit?): a puding próbája az evés. Mi a cím próbája? Az, hogy publikálod a cikket, aztán megnézed a statisztikákat. Bizony, itt megint előjönnek azok a fránya statisztikák… De! Ha megfigyeled az eredményeidet, napról napra jobb címeket fogsz tudni írni.

És ez az, amire végső soron vágysz, nem igaz?

Oké, tudom, hogy valójában azt szeretnéd, hogy elolvassák a bejegyzésedet, majd megvegyék a termékedet vagy szolgáltatásodat, de mindez egy címmel indul!

Szóval hajrá!

Ha pedig úgy érzed, hogy neked ez nem megy, akkor ne habozz segítséget kérni. Minden nap, amikor nem kommunikálsz valamilyen formában a célközönségeddel, elvesztegetett idő.

Pontosan akarod ismerni a célcsoportod problémáját?

Akkor a Bevételnövelő webinarsorozatunk Neked szól! A januári és februári részek megtekintése után tűpontosan tudni fogod, hogy hogyan kommunikálj a célcsoportoddal, hogyan segíts nekik a problémájukban, ami több megrendelést, több ügyfelet generálhat a vállalkozásodnak.

Kérd mindkét videófelvételt, és zsebeld be az összes többi bevételnövelő webinart is, csak kattints:
https://uzletiasszisztens.hu/bevetelnovelowebinar_eves/