Te tudod, milyen károkat okozhat a vállalkozásodnak egy rossz optin oldal?

„Álljunk meg egy szóra! Mi az az optin oldal?”

Neked is ez volt az első gondolatod a cím elolvasása után? Amennyiben igen, ne aggódj, hamarosan tisztán fogsz látni. Ám, ha nem, akkor nyugodtan ugord át a következő a bekezdést!

Az optin oldal feliratkozó oldalt jelent. A látogatók ide érkezve megadják az email címüket valamilyen értékért cserébe (jó esetben). Ez lehet ebook, videósorozat, kupon, szoftverletöltés, esettanulmány vagy valamilyen kvíz, esetleg felmérés eredménye.

A lényeg: ha van optin oldalad, rengeteg emailcímet szerezhetsz, így növelheted a saját forrásból származó vásárlóid számát.

A saját forrás a legértékesebb, mert te irányítod. Ráadásul mivel ők „jöttek hozzád”, ők adták meg az emailcímüket, érdekled őket.

Érted már, miért van szükséged rá? Miért van szükséged arra, hogy jó legyen a felépítése és a megszövegezése is?

Erről lesz szó ebben a bejegyzésben.

Fontos a jó stratégia az optin és a sales oldalakhoz.

Te melyik forgatókönyv szerint akarsz élni?

Nehéz az embereket a weboldaladra csábítani, azt meg még nehezebb elérni, hogy megadják az emailcímüket. És ha nem tudod, hogyan tedd a látogatóidat vásárlókká, akkor az egész vállalkozósdi egy nagy időpocsékolás. Mert csak dobálod ki az ablakon a pénzedet.

Ezért fogom megmutatni neked, hogyan turbózhatod fel az optin oldaladat, és szerezhetsz több feliratkozót. Mielőtt legyintenél azzal a mondattal, hogy „jó úgy az optin oldalam, ahogy van”, hadd mutassak két lehetséges forgatókönyvet.

Első forgatókönyv

Az optin oldaladnak 1000 látogatója van hetente, amelyből mindössze 5 feliratkozód lesz, akkor egy 0,5%-os konverziós arányról beszélünk. Ha tudod, hogyan alakíthatod a feliratkozóid 10%-át vásárlóvá, az egy új vevőt jelent neked minden második héten.

Második forgatókönyv

Szintén heti 1000 fő látogatja az oldaladat, de már 20 feliratkozód van hetente. Ez egy 2%-os konverziós arány. Ha tudod, hogyan tedd a feliratkozóid 10%-át vásárlóvá, akkor az 2 új ügyfelet jelent minden héten. Vagyis a második forgatókönyv esetén négyszer annyi ügyfeled lesz, mint az elsőnél.

– Jó, értem. De mit kell tennem? – kérdezhetnéd ezek után tanácstalanul. Ne izgulj! Jól ismerem a helyzetedet. Én is jártam már ugyanebben a cipőben. Pontosan ezért döntöttem amellett, hogy segíteni fogod neked a változásban.

A cikk végére pontosan fogod tudni, mit kell tenned!

Milyen károkat okot a rossz sales vagy optin oldal?

Mi történik, ha rosszul van felépítve az optin oldal?

(Mármint azon kívül, hogy potenciális vásárlóktól esel el.)

Az egyik lehetséges hibafaktor, hogy az emberek nem értik, miért akarod te elkérni az emailcímüket. „De hát ott van, hogy kapnak egy ebookot” – mondhatod, én pedig azt felelem, hogy az édeskevés.

Az csak egy langyos állóvíz, ám az emberek a zuhatagra kíváncsiak.

Az is lehet, megmutattad, mit nyernek az ajánlatoddal, ami:

  • hatalmas érték, csak rosszul kommunikálod;
  • nem ismered a célcsoportodat, így a problémájukat sem, ezért más értéket akarsz „rájuk sózni”, mint amire szükségük van;
  • az ajánlatod egyáltalán nem értékes;

így semmilyen érdeklődést nem vált ki az emberekből. Csupán megvonják a vállukat, és szépen továbbkattintanak.

Mi számít még hibafaktornak egy optin oldalnál?

  • renyhe szövegezés
  • nem a célcsoportod nyelvén beszélsz
  • rossz felépítés
  • elkattintás lehetősége
  • túl sok adatot kérsz

Az optin oldalon két dolgot tehet a látogató: feliratkozik vagy bezárja az oldalt. Ennyi. Ne legyen esélye még véletlenül sem elkattintani az oldalról. Ha érdekli az ajánlat, iratkozzon fel, ha nem, akkor zárja be az oldalt. De ha látszik a menüsor például, akkor lehet, még akkor is elkattint, ha érdekelné az ajánlat.

A másik: az optin oldal nem piackutatásra való. Név és email cím. Kész. Az emberek az egyszerű dolgokat kedvelik.

Fontos a pontos célzás a sales és az optin oldal esetében!

Na, de milyen a jó optin oldal?

Beszélhetünk egyszerű és összetett optin oldalakról. A különbség csak az közöttük, hogy a Google jobban értékeli a bővebb tartalommal megáldott webhelyeket, ám ha a te látogatóid hirdetésekből érkeznek, nyugodtan használhatod az egyszerűbb változatot.

A renyhe szövegezés kiküszöbölése

Nyisd meg az optin oldaladat. Tegyük fel, hogy nem a tiéd, csupán rábukkantál az interneten. Tedd a szívedre a kezedet. Megadnád az emailcímedet? Biztosan?

Amennyiben nem, elsősorban a szövegezést gondold át! Nézd meg, milyen a címsorod. Olyannak kell lennie, mintha épp egy hirdetést írnál. Szólítsa meg a látogatókat,

mutasd meg nekik, milyen problémájukra kínálsz megoldást!

Nézd csak! Neked melyik jön be?

  1. Iratkozz fel hírlevelünkre, nehogy lemaradj a legfrissebb híreinkről.
  2. Meg akarsz menekülni a stressz/a kínzó migrén/pénznyelő hirdetések elől anélkül, hogy egy vagyont költenél pszichológusra/gyógyszerre/tanfolyamra?

Őszintén, én az első típusra már teljesen immunis vagyok. Nem akarok „friss híreket”. A problémámra akarok megoldást! És szerintem te is így vagy vele. A potenciális vásárlód meg aztán végképp.

Milyen a jó optin oldal?

A „nem a célcsoportod nyelvén beszélsz” probléma kiküszöbölése

Szólítsd meg a célcsoportodat! Annál hatékonyabb lesz az optin oldalad, minél jobban azt érzi a látogató: „ezt az ajánlatot mintha nekem találták volna ki”. Érezze magát megszólítva!

Nagyon fontos: nem mindegy, hogy a fiataloknak kínálsz bluetooth fülhallgatót vagy a nyugdíjasoknak ízületi kenőcsöt. És itt most nem arról van szó, hogy a kenőcsben nem dübörög a basszus, a fülhallgatóval meg hiába dörzsölöd a bőröd, hanem a szóhasználatról.

Tudnod kell például azt is, hogy férfiaknak vagy nőknek kommunikálsz, mert ismerned kell azokat a szófordulatokat, amelyek megérintik a célcsoportodat.

Tudod, mit jelent ez?

A legeslegelső feladatod, hogy meghatározod, kiknek kommunikálsz.

A rossz felépítés kiküszöbölése

Az optin oldal legyen egyszerűen felfogható. Ha túl bonyolultnak, hosszadalmasnak értékelik a látogatók, akkor szépen otthagyják. Ezért aranyszabály, hogy ne kelljen görgetni, vagy ha kell, akkor ne sokat, mert megunják.

A másik a gomb. A „feliratkozom” szöveg már unalmas. Mutasd meg inkább, mivel lesz gazdagabb!

„Igen, le akarok fogyni!”

„Meg akarom növelni a bevételemet!”

„Ismerni akarom a magabiztosság receptjét!”

Persze arról ne feledkezz meg, hogy egyértelmű legyen a látogatód számára, mi fog történni: „Írd be az emailcímed, kattints az Igen, le akarok fogyni! gombra, és töltsd le a Fogyj 10 kilót 23 nap alatt ebookot.” Egyszerűen mondva, mutasd meg a problémát, azután azt is, hogyan segítesz neki megoldani.

Ez mit fog eredményezni?

Elkezd

megbízni

benned.

Emlékezni fog, hogy tőled egyszer már kapott egy olyan értéket (ráadásul kvázi ingyen), ami tényleg használt.

Ez pedig hová vezet?

VÁSÁRLÁSHOZ!

Nézd át az optin oldaladat, ezúttal kritikus szemmel a tanultakat alkalmazva, és zsebeld be az emailcímeket!

Hajrá!

Hogyan írd meg a tökéletes sales oldalt?

Mi kell ahhoz, hogy végre jól konvertáljon az értékesítési oldalad?
Hogyan érd el, hogy elolvassák a sales oldalad, és ne csukják be 2 másodperc után?
Mivel tudod elérni, hogy MOST vásároljanak?

Minden kérdésedre választ kapsz a márciusi webinarunkból.
Kérd a videófelvételt, és zsebeld be az összes többi bevételnövelő webinart is, csak kattints:
https://uzletiasszisztens.hu/bevetelnovelowebinar_eves/