Több mint 100 téma ingyen

Egy tévhitet már az elején el kell oszlatnom: én nem 100 blogbejegyzés-ötletet fogok neked felsorolni. Egy olyan gondolkodásmódra, trükkre tanítalak meg, amivel BÁRMIKOR tudsz magadnak témát generálni.

Mert minden vállalkozó életében eljön az a pillanat, amikor kifogy a virtuális tolla. Ezt biztosan tudom, hiszen magam is – a munkámból kifolyólag – vállalkozókkal foglalkozom. Mit tesznek olyankor, amikor megrekednek? Témákon agyalnak, hajszolják őket, közben csalódottan vakarják a fejüket, mert csak nem jön az a fránya ihlet. Azzal szembesülnek, hogy a szövegírás egy szívás, és csak egyhelyben toporognak.

A TÉMÁK KERGETÉSE HIBA!

Hogyan fogsz tudni túljutni a bénító akadályon? Egy olyan módszerrel, amely szó szerint kirobbantja belőled a témákat. Na, és mi ez a módszer? Ezt fogom neked most megmutatni!

Kulisszatitok, hogy mi is ezt alkalmazzuk, hiszen a szövegírás szolgáltatásunkból fakadóan az ügyfelek folyamatosan elvárják tőlünk az újabbnál újabb tartalmat. Így szükségünk volt egy olyan gyűjteményre, egy olyan praktikára, amihez bármikor nyúlhatunk.

Lássuk a medvét! Pontosabban a 3+2 módszert: 3 aduász és 2 ráadás tipp.

1. Naptár

A legkézenfekvőbb és legegyszerűbb, ha fogsz egy NAPTÁRT, és megnézed az ünnepeket, eseményeket, világnapokat, szezonalitásokat. Például, ha egy virágüzletet vezetsz, akkor a Valentin-nap, a nőnap, az esküvőszezon, esetleg a nemzeti ünnepek lesznek a nálad befutó események.

Ennyire egyszerű. De van itt még más is!

2. Stratégiai területek

Ha odamennék hozzád, és azt mondanám: tök jó, amivel foglalkozol! Nagyon tetszik! Írjunk belőle egy könyvet. Akkor mi lenne az a TÍZ FEJEZET, amit beletennél? Amiről mindenképpen írnál? Vagy másképp: mondj 10 nagy stratégiai területet a vállalkozásodat illetően.

Ha a mi vállalkozásunkat, a virtuális asszisztenciát nézzük, akkor a következő témákról írhatunk:

  • Értékrendünk (Ezt a témát te is nyugodtan felhasználhatod!)
  • A kiszervezés, delegálás
  • Időhatékonyság, időgazdálkodás
  • Szövegírás
  • Közösségi médiafelületek kezelése
  • Vállalkozói szokások (Mi a különbség a sikeres és a kevésbé sikeres vállalkozók között?)
  • Különböző eszközök, szoftverek használata stb.

Ezeket a fejezeteket tovább bonthatod alfejezetekre. Például a delegálás, kiszervezés fejezeten belül én írhatok arról, hogy:

  • Miért éri meg delegálni?
  • Hogyan delegálj?
  • Hogyan készülj fel rá?

Mondom másképp! Játsszunk! Játsszuk azt, hogy azt mondom, „Sorolj fel 10 állatot 15 másodperc alatt!”
Megvan?
Figyelj, jön a következő kör!
Sorolj fel 10 emlőst 15 másodperc alatt! Majd 10 madarat! 10 halat!
Érted?
Tehát ne állatokban (azaz ne témákban) gondolkozz, hanem kategóriákban!

Érted a lényeget? Biztosan, úgyhogy menjünk is tovább.

3. Az avatár útja

A harmadik eszköz az avatár, vagyis az ÜGYFÉL ÚTJA: hogyan jut el a problémától a megoldásig? Hadd mutassak egy általános útvonalat.

A kezdő pont a probléma, amelyet az ügyfél már beazonosított. -> Ezután keres magának valamilyen megoldást, és kiválasztja a neki szimpatikusat. -> Leszűkíti a márkára, -> utána vásárol, -> végül használja az adott terméket vagy szolgáltatást.

Hadd térjek még rá egy FONTOS RÉSZLETRE: teljesen normális, ha neked több avatárod és több útvonalad van. Mi is külön rajzoltuk meg annak az avatárnak az útvonalát, akit a szövegírás, és külön annak, akit az adminisztráció érdekelt.

Na de a lényeg: mindegyik ponthoz tudsz rendelni egy írást. ADUÁSZ, ha feltárod az ügyfeleid kifogásait, félelmeit, bizalmatlanságait, és megcáfolod vagy megnyugtatod őket egy bejegyzésben.

Ezzel megvan a HÁROM FŐ TERÜLET. Lássuk a grátisz tanácsokat!

+1 Tipp

Az egyik az AKTUALITÁS. Foci VB, házasság a királyi családban, elnökválasztás, Forma 1 stb. Rengeteg olyan aktuális esemény vagy rendezvény van, amire alapból figyelnek az emberek, tehát, ha ezekhez kapcsolódsz, rád is figyelni fognak.

+2 Tipp

A másik pedig az ESETTANULMÁNY. Ezeket mindenki szereti, mert azonosulni tudnak a tanulmány szereplőjével. Az emberek szeretik a boldog történeteket, a katarzist, amikor a főhősnek volt egy nehézsége, a történet mégis happy enddel zárul, mert képes volt megoldani. Az esettanulmány, mint egy jó történet: van bevezetése, bonyodalma és egy tanulságos befejezés.

Hát nem nagyszerű?

Szöget ütöttem a fejedbe?

Máris sokkal lelkesebben fogsz hozzá a témagyűjtéshez?

Ha minden kérdésre pozitív a válasz, akkor már megérte megírnunk ezt a bejegyzést.

Ám mielőtt nekilátnál a munkának, azt javaslom, hogy vegyél egy gyűjtőfüzetet. Miért fontos ez? Mert, amikor elkezdesz behatóan foglalkozni valamivel, beindul az agyad retikuláris aktiváló rendszere, vagyis a RAR-rendszer. Ez azt jelenti, hogy ha valamit beraksz az agyad célzókeresztjébe, akkor csak azokkal fogsz találkozni. Vagyis sorra fognak jönni az ötletek – a legváratlanabb pillanatokban.

Így, ha alkotói válságba kerülsz, ha elakadsz, nem a körmödet fogod rágni, hogy miről is írj, hanem csak előveszed a gyűjtőfüzetet, és OTT LESZ A VÁLASZ. Nem fog álmatlan éjszakákat okozni a témahiány, mert többé nem fog létezni ez a probléma.

A szövegírás nem kimondottan a kedvenc tevékenységed?

Nincs időd rá, hogy fejleszd magad ezen a területen?

Akkor nézd meg szövegírás csomagjainkat, és bízd azokra a munkát, akik imádják!